alle yoga Stijlen




Wil je een proefles volgen?

Alle Yoga Stijlen bij yoga&more


PilatesYoga/Barre

Deze les is een combinatie van de vertrouwde pilatesyogalesvorm met nieuwe elementen van Barre erin verweven.

Een leuke verfrissende les

PowerYoga

Dit is een actieve lesvorm waarbij je in een doorgaande stroom  asana's (houdingen) achter elkaar uitvoert. Bewegend vanuit een krachtig centrum (core). 

PilatesYoga

In deze les wordt een deel pilates en een deel yoga gedaan. Het yogagedeelte kan varieren van poweryoga tot slow- of yinyoga. Het pilatesgedeelte bestaat uit spierversterkende oefeningen waarbij het hele lichaam aan bod komt.


Barre

Barre is een combinatie van pilates, ballet en yoga. 

Deze vorm van beweging richt zich op het verlengen én versterken van de spieren, meer lenigheid en een mooiere houding; waarbij je de barre gebruikt voor het behouden van je balans.

Sivananda(Flow) Yoga

 Swami Sivanda was een yogameester die leefde in India in de vorige eeuw. Sivananda yoga eert de traditie waarin hij les gaf. Deze yogavorm leert je je lichaam aan te voelen ,goed te ademen, te ontspannen en positief te denken (meditatie). 

SlowChiYoga

In deze les ligt de nadruk op het voelen en strekken van het lichaam én ontspanning. Dit is echt een les waarbij je tot rust komt en tegelijkertijd verbinding maakt met jezelf. De bewegingen zijn rustig, zacht, verlengend en openend.


HathaYoga

Hathayoga is de basis waaruit veel andere yogavormen zijn voortgekomen. Het is een vorm van yoga waarin kracht en zachtheid even belangrijk zijn. Hatha betekent zon (ha) en maan (tha), kracht en kalmte, yang en yin. 

 

SlowFlowYinYoga

Een les waarin we beginnen met met een zachte, dynamische flow waarbij we bewegen op het ritme van de ademhaling. Het lichaam wordt opgewarmd en versterkt. Het tweede deel van de les bestaat uit meer verstilde, yin houdingen.

AerialYinYoga

In deze les wordt net als bij de gewone yin yoga les langer in een houding gezeten of gelegen, met als doel diepere lagen in het lichaam de tijd te geven te ontspannen en te openen. Er kan zo meer ruimte in het lichaam komen doordat je er de tijd voor neemt. Het lichaam kan gaan loslaten wat het niet meer nodig heeft of waar spanning is verzameld.


SlowChi&Meditatie

Het eerste deel van de les heeft dezelfde basis als de Slow Chi Yoga en bestaat uit zachte verstillende oefeningen. Het tweede deel bestaat uit korte meditaties die samen een mooi geheel vormen en liefde en licht in jezelf laten stromen

PilatesYinYoga

In deze les wordt een combinatie gemaakt van pilates en yinyoga. Het eerste deel van de les bestaat uit pilatesoefeningen om specifieke spieren te versterken. Zoals bijvoorbeeld de rug, de buik, de benen en de armen.

Het tweede deel bestaat uit yinyogahoudingen

PowerYinYoga

In deze les komen poweryoga en yinyoga aan bod. Yin en Yang samen in één les. Werken aan kracht, lengte, loslaten én verstilling. Werken met én aan de spieren en de diepere lagen zoals bindweefsel en ligamenten.


EarlyPowerYoga

 De les start om 6.15 uur en is zonder muziek op de achtergrond in de stilte met jezelf. Een heerlijk begin van de dag. Echt even tijd voor jezelf terwijl het nog heel stil is in de wereld om je heen. 

EarlyWeekendYoga

Deze vroege les is een super goede start van je weekend. Het is een gemiddelde intensieve les. De basis is rustige Power Yoga en de docent zal er wat variaties op maken zodat het de ene keer iets intensiever is en een andere keer er misschien zelfs een yinyoga houding  tussen zit.

.

YinYoga

YinYoga is een hele mooie aanvulling op de YangYoga stijlen zoals Poweryoga. Waar de YangYoga stijlen dynamisch zijn en vooral werken op het versterken en verlengen van spieren, focust de YinYoga juist op het flexibel maken van diepere lagen, zoals het bindweefsel, de banden, de gewrichten en de pezen



AerialYin& Meditatie

In deze les is de basis de HealLifeMeditation.

Met behulp van het doek neem je een yinyogahouding aan waarin je een deel van de meditaties uitvoert en toepast.

Het doek is een hulpmiddel en de yinyoga geeft een extra toevoeging voor je lichaam tijdens het mediteren.

Pilates

In deze les wordt er o.a. hard gewerkt aan je spiercorset rondom je bekken. Dit zijn de buik-, bekkenbodem- en diepe rugspieren. Daarnaast komen ook de billen, de armen en de benen aan bod.

Slow&YinYoga

In deze les zie je een combinatie terug van SlowYoga en YinYoga.

Soms is de les precies half om half verdeeld en soms zal de docente de verschillende stijlen in elkaar verweven. 


TienerYoga

Een les voor tieners! (ongeveer van 11 tot 16 jaar) In deze les leer je verbinding te maken met jezelf en met je lichaam. Je leert herkennen wat je voelt, je leert de signalen van je lichaam herkennen en erop te reageren. 

Zwangerschaps Yoga

In deze lessen wordt er aandacht besteedt aan de adem als voorbereiding op de bevalling. Zachte yogabewegingen zijn een onderdeel van de les. 

Door aandacht te besteden aan hoe je je voelt in de zwangerschap en hoe je er invloed op hebt ontwikkel je steeds meer vertrouwen in jezelf

.