alle yoga Stijlen


welke yogavorm past bij mij?


Ik zoek een les met vooral Kracht, Stretching en Meditatie door beweging

Onderstaande lesvormen zijn

mogelijk iets voor jou:

Ik zoek een Rustige, Zachte les met meditatie elementen

Onderstaande lesvormen zijn

mogelijk iets voor jou:



Ik zoek een les die Spierversterkend en Actief is

Onderstaande lesvormen zijn

mogelijk iets voor jou:


Ik zoek een les met vooral Beleving van Yoga en de Ervaring van het Zijn

Onderstaande lesvormen zijn

mogelijk iets voor jou:

Sivananda Inspired Yoga

Heal Life Meditation

Moon Yoga



Ik zoek een les met een combinatie van Actie en Rust

Onderstaande lesvormen zijn mogelijk iets voor jou:


Ik zoek een les die geschikte is voor een Beginner 

Onderstaande lesvormen zijn mogelijk iets voor jou:

Wil je een proefles volgen?

Alle Yoga Stijlen bij yoga&more


Slow Chi Yoga 

In deze les ligt de nadruk op het voelen en strekken van het lichaam én ontspanning. Dit is echt een les waarbij je tot rust komt en tegelijkertijd verbinding maakt met jezelf. De bewegingen zijn rustig, zacht, verlengend en openend.

Power Yoga

Dit is een actieve lesvorm waarbij je in een doorgaande stroom  asana's (houdingen) achter elkaar uitvoert. Bewegend vanuit een krachtig centrum (core). 

Pilates Yoga

In deze les wordt een deel pilates en een deel yoga gedaan. Het yogagedeelte kan varieren van poweryoga tot slow- of yinyoga. Het pilatesgedeelte bestaat uit spierversterkende oefeningen waarbij het hele lichaam aan bod komt.


Yin Yoga

 YinYoga is een hele mooie aanvulling op de YangYoga stijlen zoals Poweryoga. Waar de YangYoga stijlen dynamisch zijn en vooral werken op het versterken en verlengen van spieren, focust de YinYoga juist op het flexibel maken van diepere lagen, zoals het bindweefsel, de banden, de gewrichten en de pezen.

Sivananda (Inspired) Yoga

 Swami Sivanda was een yogameester die leefde in India in de vorige eeuw. Sivananda yoga eert de traditie waarin hij les gaf. Deze yogavorm leert je je lichaam aan te voelen ,goed te ademen, te ontspannen en positief te denken (meditatie). 

Pilates

In deze les wordt er o.a. hard gewerkt aan je spiercorset rondom je bekken. Dit zijn de buik-, bekkenbodem- en diepe rugspieren. Daarnaast komen ook de billen, de armen en de benen aan bod.


Ahstanga (Inspired) Flow Yoga

Ashtanga Yoga, as taught by Baba Hari Dass Ashtanga means 'eight limbs' in Sanskrit. These eight limbs, including asana (postures), pranayama (breathing practices and control of energy, or prana), and dharana and dhyana (one-pointed concentration and meditation on the Divine), are each avenues, or parts of one large road (Yoga) to bring us into Union with our truest nature.

Heal Life Meditation

Deze les is bedoeld om met jezelf in verbinding te komen en innerlijke vrede in jezelf te creeeren door licht, liefde en genezing de ruimte te geven in jezelf. Verschillende manieren van mediteren en thema's van meditatie vullen de les.

(Aerial) Yin Yoga

In deze les wordt net als bij de gewone yin yoga les langer in een houding gezeten of gelegen, met als doel diepere lagen in het lichaam de tijd te geven te ontspannen en te openen. Er kan zo meer ruimte in het lichaam komen doordat je er de tijd voor neemt. Het lichaam kan gaan loslaten wat het niet meer nodig heeft of waar spanning is verzameld.


Early Power Yoga

 De les start om 6.15 uur en is zonder muziek op de achtergrond in de stilte met jezelf. Een heerlijk begin van de dag. Echt even tijd voor jezelf terwijl het nog heel stil is in de wereld om je heen.

Easy Power Yoga

Het is een yogastijl waarbij beweging en adem aan elkaar gekoppeld zijn. Door vrijwel alle bewegingen te verbinden met de in- of uitademing kan je in een flow komen. Het woord easy geeft in dit geval aan dat het minder zwaar is dan een gemiddelde poweryogales.


Power Yin Yoga

In deze les komen poweryoga en yinyoga aan bod. Yin en Yang samen in één les. Werken aan kracht, lengte, loslaten én verstilling. Werken met én aan de spieren en de diepere lagen zoals bindweefsel en ligamenten.

Easy Yoga Yin Yoga

Dit is een les die rustiger is in opbouw. Het eerste deel bestaat uit vloeiende zonnegroeten en variaties op asana's. Zachtheid en aandacht in de beweging staat voorop. Met zorg beweeg je en maak je je lichaam soepeler en warmer. Het is dus een vloeiende vorm maar wel duidelijk rustiger dan een poweryogales. 

.

Slow Flow Yin Yoga

Een les waarin we beginnen met met een zachte, dynamische flow waarbij we bewegen op het ritme van de ademhaling. Het lichaam, voornamelijk de wervelkolom en spieren, worden opgewarmd en versterkt. Het tweede deel van de les bestaat uit meer verstilde, yin houdingen.



Tiener Yoga

Een les voor tieners! (ongeveer van 12 tot 16 jaar) In deze les leer je verbinding te maken met jezelf en met je lichaam. Je leert herkennen wat je voelt, je leert de signalen van je lichaam herkennen en erop te reageren. 

Pilates Yin Yoga

In deze les wordt een combinatie gemaakt van pilates en yinyoga. Het eerste deel van de les bestaat uit pilatesoefeningen om specifieke spieren te versterken. Zoals bijvoorbeeld de rug, de buik, de benen en de armen. 

Early Morning Sadhana

This experience is FREE of charge. Kundalini Yoga/Chanting/Meditation. Experience what the mystics of every spiritual background encounter when they rise before the sun and begin the day with reverence for Life. 


Easy Power Yin Yoga

In deze les van vijf kwartier is het poweryoga gedeelte rustiger en worden de zonnegroeten milder en zachter uitgevoerd. De intensiteit blijft wel aanwezig. Verder wordt er op dezelfde manier een combinatie gemaakt van yang en yin.

.

Early Weekend Yoga

Deze vroege les is een super goede start van je weekend. Het is een gemiddelde intensieve les. De basis is Easy Power Yoga en de docent zal er wat variaties op maken zodat het de ene keer iets intensiever is en een andere keer er misschien zelfs een yinyoga houding  tussen zit.