pilatesyoga/barre

Deze les is een samenvoeging van de vertrouwde pilatesyogaoefeningen en lesopbouw met de nieuwe barre-elementen!

Barre is een combinatie van pilates, ballet en yoga. (Het is een lesvorm vooral voor gevorderden)

Deze vorm van beweging richt zich op het verlengen én versterken van de spieren, meer lenigheid en een mooiere houding; waarbij je o.a. de barre gebruikt voor het behouden van je balans. Maar ook ballen en gewichten en dynabanden worden wisselend in de les gebruikt.

Tijdens de workout worden snelle, korte en vloeiende bewegingen afgewisseld met isometrische krachttraining - waarbij je je lichaam stil houdt en specifieke spiergroepen aanspant.

Na elke reeks krachtoefeningen voer je stretches uit om ervoor te zorgen dat de spieren steeds opnieuw worden verlengd. Zo creëer je een sterk, fit, elegant en flexibel lichaam.

Het is een intensieve les die vooral bedoeld is voor mensen met pilates ervaring. Zodat je zelf heel goed kan letten op de opbouw van je houding en het inzetten van je core-spieren (bekkenbodem/buik en onderrug). 

Als je nog een beginner bent adviseren wij om te starten met een gewone pilatesyogales om de basis van pilates goed te leren kennen.

 

De nieuwe verfrissende oefeningen in deze les vormen weer een leuke uitdaging om met veel plezier en aandacht je lichaam te verzorgen via bewegingen